Náš příběh
Jak jsme začali a jaký byl příběh a historie našeho e-shopu Cool-mania? Tady se Vám pokusíme rozepsat jak to všechno začalo od roku 2010 až po současnost :) Takže pohodlně se usaďte a přečtěte si, cestu kterou jsme si ušli a kterou kráčíme dosud. Bez Vaší podpory bychom nebyli tam kde jsme teď.
Toto jsme MY v začátcích naší cesty:)
Psal se ROK 2010...
Letos byl pro náš tým rokem založení webu Cool-mania. Začali jsme ve skromných, malých prostorách 3 kanceláří a skladových prostor, v podkorví, kde v letních měsících bylo jako na Sahaře :) Ale díky elánu, který jsme do toho vložili, brali jsme to jako výzvu, že začátky bývají těžké a my jsme to tedy nevzdali ani navzdory teplu, nebo malým prostorám. A takhle nějak to vypadalo v naší kanceláři na foto níže.
Takto vypadala první verze webu COOL-MANIA
Zvládli jsme to ai přes těžší podmínky a menší prostory jsme vytvořili první verzi e-shopu z roku 2010 kde jsme měli opravdu jen pár produktů, spustili jsme objednávkový systém i expedici zboží. Zatím náš web fungoval pouze pro 3 jazykové mutace . I tak bylo práce dost, hlavně vychytat všechny „mouchy“, které se vyskytují při každodenní práci na e-shopu, zaběhnout systém objednávek, expedici, doplňování skladu i ekonomické a fakturační povinnosti. Učili jsme se za pochodu:)
ROK 2011
Abychom se dostali do povědomí a zviditelnili náš e-shop a získali nové zákazníky, tak jsme si dali za cíl navštívit lokální hudební festivaly, jako například BEEFREE 2011, DOWNLOAD festival ZV atd. – kde jsme mladým lidem prezentovali naše produkty. Podařilo se nám sesbírat prvotní, velmi důležité kontakty a získat zpětnou vazbu od zákazníků ai na základě toho jsme rozšířili náš segment nabízených produktů, který ze začátku tvořily jen LED produkty, jako svítící trička, svítící pásky, párty produkty a jiné.
ROK 2012
Letos 2012 jsme se zaměřili hlavně na rozšíření sortimentu z cca 100 produktů na cca 300 produktů , i když jsme se museli uskromnit v malých skladových prostorách cca 60m2. To bylo dost náročné, protože nám téměř denně přicházely nové a nové krabice se zbožím a pomalu jsme se neměli ani kam pohnout. Museli jsme si najít nějaký systém, aby nás krabice a zboží nevytiskly z kanceláře, ale všechno jsme dělali s láskou a pořád nás to bavilo :)
ROK 2013
Přišel čas, kdy jsme věděli, že se musíme posunout dál a najít nová partnerství, nové produkty a rozhodli jsme se navštívit výstavy elektroniky v Hong Kongu. Výstavy byly pro nás velkým přínosem, pomohly nám zorientovat se ve velkém světě byznysu. Byla to příležitost získat nové kontakty na obchodní partnery a získali jsme ještě větší přehled o nových inovativních produktů , trendech a co nejvíce právě „letí“ a co bychom mohli začít prodávat i na našem webu. A po sesbírání kontaktů a informací o dodavatelích, jsme začali rozbíhat i další druhy našeho sortimentu jako například kamery, spy věci, nebo různé zajímavé gadgety nebo vychytávky.
Náš CEO Mário na velké výstavě v Hong Kongu
ROKY 2014-2015
V těchto letech 2014 - 2015 jsme se rozhodli certifikovat systémem managementu jakosti ISO 9001. Abychom získali důvěru našich zákazníků ještě více, tak jsme se rozhodli implementovat systém managementu jakosti ISO 9001 a zmapovat všechny procesy od přijetí objednávek přes expedici zboží atd., postup při reklamacích atp. Všechny procesy v naší poločnosti jsou pečlivě monitorovány a mají své přesně dané postupy jak se řeší. Je to určitě krok zvýšení konkurenceschopnosti a kredibilitě naší společnosti i na mezinárodní scéně.
ROKY 2016-2018
Ty roky 2016 – 2018 byly pro nás klíčové co se týká vytvoření zcela nového webu Cool-mania , přidání spousty funkcí a rozšíření jazykových verzí na 20 (momentálně jich máme až 38). Rovněž jsme se zaměřili na přidávání nových produktů, kterých už v té době máme cca 2000 (v současnosti již více než 5000). Nové produkty z různých kategorií jako jsou auto moto sekce, kde jsme získali spolupráci s kvalitními dodavateli kamer a couvacích systémů. Rozběhla se také kategorie špionážních produktů, vychytávky, gadgety a také párty věcičky. Přidali jsme novou kategorii beauty i outdoor, které si ihned našly své fanoušky.
ROK 2019
ROK 2019 byl pro nás klíčový z pohledu stěhování do nových prostor. Dospěli jsme do stádia, kdy jsme již neměli kde uskladnit zboží od našich dodavatelů a už bylo doslova nutné přestěhovat se do nových, vlastních prostor. Rozrostl se nejen náš sortiment, ale i náš kolektiv na 8 cool-maniaky :) A tedy už jsme se museli poohlédnout po větších prostorách. A tak jsme byli obhlédnout nové skladové prostory s kancelářemi a balírnou, kde jsme si uměli představit naše budoucí fungování a podařilo se :) Vždyť posouďte sami.
Původní návrh - vizualizace showroomu
Nejprve to bylo jen prázdné místo, ale s velkými možnostmi pro provoz a jelikož v práci strávíme spoustu času, museli jsme myslet i na to jak přizpůsobit a sladit chod e-shopu s podmínkami pro komfort lidí, kteří tam pracují, jakož i zákazníky, kteří k nám přijdou osobně si zboží prohlédnout a zakoupit. A tak jsme si nechali připravit prvotní vizualizaci jak budou vypadat pracovní prostory, sklad, kanceláře, sociální zařízení, kuchyňka i showroom , který bude sloužit nejen jako vstupní prostor pro klienty, ale také jako prezentace našich produktů. Takže vizi jsme měli a mohlo se začít s přípravami na rekonstrukci.
A pustili jsme se do přestavby...
Nejprve se začaly předělávat vnitřní prostory, členění příček kanceláří, showroomu, skladu atp. Souběžně jsme museli řešit instalaci elektrických rozvodů, klimatizace, rekuperace, obklady, dlažby, sociální zařízení atd. Trošku později přišla na řadu příprava skladových prostor, skládání regálů na zboží ve 2 patrech. K tomu se zařizovaly kanceláře od kancelářských stolů a židlí, přes počítače, tiskárny, telefony, kancelářské potřeby až po pera na stolech :)
Nezapomněli jsme ani na reklamu polep prostorů...
A to vše se dělo při zachování každodenního fungování e-shopu ve starých prostorách, jelikož jsme museli zachovat plynulý chod objednávek a expedice zboží pro naše zákazníky. Nesměla chybět ani úprava venkovních prostor, polepení reklamních fólií, aby nás lidé našli na nové adrese:)
A konečně stěhování a přesun skladu do nových prostor
A to už byl totální chaos kde se musel přizpůsobit provoz e-shopu v nových prostorách (v tom nejvytíženějším vánočním období) a zároveň k tomu sladit stahování tisíců věcí a třídění a ukládání zboží do regálů , a to vše vedle normálního chodu e-shopu a vyřizování objednávek , což se zdálo nemožné, ale my jsme i toto zvládli :)
Dali jsme to! Firma přestěhována, kolaudace jak se patří a jdeme na to :)
ROKY 2020 - současnost
A takto vypadá naše firma dnes , když k nám zavítáte:) Zvládli jsme to a to i přes velmi těžké období, když v roce 2020 přišly špatné časy Covidu-19, který naši firmu donutil odstavit na pár týdnů a bylo to opravdu cítit na počtu celkových objednávek.
Bojovali jsme jako všichni, doufali v lepší zítřky a neustále se snažili posouvat vpřed a přinášet Vám nové a nové produkty a zlepšovat se pro Vás.